تابلو برق یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در ساختمان‌سازی یا احداث تولیدی و کارخانه به شمار می‌رود که وظیفه بسیار حساسی برعهده دارد. تشخیص اینکه چه تابلو برقی برای یک محل یا پروژه خاص نیاز دارید تصمیم بسیار حساسی می‌باشد که اگر درست گرفته نشود، می‌تواند در آینده باعث ضررهای مالی بسیاری شود. بسیاری از شرکت‌ها و تولیدی‌های تابلو برق پیش از عقد قرارداد و ثبت سفارش معمولا یک کارشناس را برای بازدید به محل پروژه می‌فرستند تا با توجه به شرایطی که او می‌بیند، تشخیص دهد که نیازهای حیاطی و شرایط محل پروژه چه هستند و چه نوع تابلو برقی برای آن‌ها مورد نیاز است. پیشنهاد ما هم همین است که حتما قبل از خرید و سفارش تابلو برق از نظرات یک کارشناس و راهنمای خبره استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای گرفتن مشاوره و راهنمایی به وب‌سایت صنعت یار مراجعه نمایید.

بهتر است که شما قبل از سفارش یا خرید تابلو برق یکسری معیار خاص داشته باشید که براساس آن‌ها گزینه‌ها را تحلیل کنید. این معیارها معمولا معیارهایی هستند که کارشناسان بازددی از محل پروژه نیز به آن‌ها توجه می‌کنند، اما مطمئنا کارشناس معیارهای تخصصی‌تری نیز در دست دارد که در فرایند کار بسیار مهم می‌باشند. در این مقاله به بررسی این معیارها و یک سری موارد و نکات دیگر درباره خرید تابلو برق می‌پردازیم.

مدل تابلو برق

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، مدل تابلو برق می‌باشد. شما باید بفهمید که قرار است تابلو برق به چه شکلی و در چه محیطی قرار بگیرد تا با توجه به آن از بین مدل‌های ایستاده، دیواری، روکار، توکار، جعبه‌ای و رک یکی را انتخاب کنید. اینکه تشخیص دهید برای محل ساختمان شما کدام یک مناسب‌تر است، باید از مشورت یک کارشناس بهره بگیرید. معمولا مدل‌های جعبه‌ای بیشتر برای ساختمان‌ها و مناطق مسکونی به دلیل امنیتی که ایجاد می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میزان فشار

مهم‌ترین موردی که باید پیش از موارد دیگر مشخص کنید، میزان فشار و ولتاژ تابلو برق می‌باشد که از موارد ضروری و مهم است. پیشنهاد می‌شود حتما با یک کارشناس برق در اینباره گفتگو کنید تا بصورت تخصصی میزان ولتاژی که برای محل نیاز دارید را با توجه به دستگاه‌های موجود و میزان برق مصرفی مشخص کنید.

جنس و مکان

اینکه محفظه تابلو برق از چه جنسی باشد و در چه مکانی باید نصب شود از مهم‌ترین مواردی است که امنیت آن را در برابر خطر برق گرفتگی تظمین می‌کند. جنس تابلوهای برق معمولا شامل فلزی، استیل، آلومینیومی، پلاستیکی و … می‌باشد که معمولا سطح امنیت و قیمت متفاوتی دارند. همچنین مکان‌هایی که معمولا جزء گزینه‌ها محسوب می‌شوند شامل درونی یا بیرونی می‌شوند.

همچنین توجه داشته باشید که باید ثابت یا کشویی بودن تابلو برق را مشخص کنید. این مورد خصوصا برای تابلو برق صنعتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد که نیازمند امنیت بیشتری هستند. معمولا مدل‌های کشویی از امنیت بسیار بیشتری برخوردار می‌باشند و در مواردی که افراد زیاد اطراف تابلو برق خواهند بود، بهتر است که از این مدل استفاده شود.

محافظت از دستگاه

با بررسی محیط پروژه باید درباره محافظت از دستگاه مطمئن باشید. افراد عادی و ساکنین محل نباید دسترسی آسان به دستگاه مورد نظر داشته باشند تا دچار خطر برق گرفتگی نشوند. همچنین در صورتی که تابلو برق امنیت کافی نداشته باشد، امکان دارد توسط افراد سودجو یا هنجار شکن مورد آسیب واقع شود و در اینصورت ضررهای مالی بسیار زیادی را به شما وارد کند.

همچنین دقت داشته باشید که تابلو برق دارای ویژگی‌هایی مانند ضد آب و ضد بخار باشد تا در طولانی مدت دچار آسیب‌هایی از این طریق نگردد.

امکان توسعه

حتما این مورد را در نظر داشته باشید که این تابلو برق قرار است که سالیان سال برای شما کار کند و اگر شما قصد توسعه امکانات محل پروژه و یا تعویض قطعات را داشته باشید، باید بتواند خود را با تغییرات تطبیق دهد و مشکلی با آن‌ها نداشته باشد؛ پس به همین دلیل به کارشناس پروژه تاکید کنید که از مورد را در نظر داشته باشد تا در سال‌های آتی مانعی برایتان ایجاد نگردد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!