مزایای سقف کاذب
این یک سطح همگن صاف برای سقف فراهم می کند.
به دلیل ایجاد محفظه، محافظت در برابر آتش را فراهم می کند.
سقف کاذب به درمان صوتی کمک می کند.
تمام عناصر ناخوشایند را پنهان می کند و از چشم بیننده پنهان می کند.
همچنین خطوط لوله و کابل های الکتریکی در حال اجرا در اتاق را پنهان می کند. تمام مجاری تهویه مطبوع را می توان در زیر آن پنهان کرد.
نصب مصالح سقف کاذب در مقایسه با سیستم های سقف سنتی آسان و ارزان است.
معایب سقف کاذب
نگران کننده ترین جنبه داشتن سقف کاذب آفات است. آنها می توانند وارد فضای بین شوند و می توانند پرورش خود را شروع کنند که ممکن است منجر به مشکلات زیادی شود.
همچنین هنگام قرار دادن تزئینات یا آویزها در حالی که سقف کاذب در جای خود دارید، مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که استحکام و دوام، بایدها و نبایدها را در رابطه با سقف خود می دانید.
در نهایت، سقف کاذب ارتفاع سقف را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از این رو سقف کاذب را نصب نکنید، مگر اینکه ارتفاع سقف مناسبی داشته باشید.
طرح های سقف کاذب زیبایی مضاعفی به ساختمان می بخشد. سقف کاذب شبیه سقف استانداردی نیست که با استفاده از مواد تزئینی مانند گچ تهیه می شود. ، پانل های پی وی سی، کاشی و غیره تهیه می شود.

بین سقف استاندارد و سقف کاذب فاصله وجود دارد. سقف کاذب بهترین ماده برای افزایش عایق صدا در سالن ها و سالن ها است.

سقف کاذب معمولاً با استفاده از سیم های فلزی در فاصله معینی از سقف اصلی نگهداری می شود. فاصله بین سقف و کاذب بر حسب اینچ نگه داشته می شود، اما زمانی که ارتفاع کف بالاتر از 10 فوت باشد، می توان آن را تا یک فوت افزایش داد. سقف کاذب یک شبکه ثابت فلزی است که به سقف اصلی گره خورده است.

سقف کاذب ظاهر بهتری به اتاق می دهد اما برای پنهان کردن سیم ها، لوله ها و عایق های سنگین نیز بسیار مفید است. در بسیاری از دفاتر چند طبقه و ساختمان‌های تجاری، از سقف کاذب برای ایجاد یک سیستم HVAC استفاده می‌شود که هوای تمیزی را در اتاق فراهم می‌کند.

تعمیر و نگهداری این سیستم تنها با جدا کردن پانل سقف منطقه آسیب دیده و اتصال مجدد آن آسان است. سیستم سقف کاذب ارزان است و به راحتی قابل تعمیر است. انواع مختلفی از مصالح سقف کاذب در بازار یافت می شود که می توان از آنها برای تهیه طرح های سقفی جذاب از نظر زیبایی شناختی استفاده کرد.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب انواع مختلفی در دکوراسیون داخلی خانه استفاده می شود که با توجه به متریال، شکل ظاهری و دید به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند.

8 نوع عمده سقف کاذب که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد به شرح زیر است:

1. سقف کاذب POP

2. سقف کاذب تخته گچی

3. سقف کاذب چوبی

4. سقف کاذب پی وی سی

5. سقف کاذب فلزی

6. سقف کاذب شیشه ای

7. سقف کاذب فیبر

8. سقف کاذب پارچه و مواد مصنوعی

گچ سقف کاذب پاریس

گچ پاریس به شکل کوتاه معروف به POP سقفی گچی است . گچ پاریس یک نوع متریال سقف کاذب است که برای ساخت قسمت سقف استفاده می شود. مواد POP به صورت پودر در بازار یافت می شود که می توان از آن برای تهیه خمیر و استفاده بر روی تخته چوبی و تخته فیبر با شکل و طرح مورد نظر استفاده کرد.

گچ از جنس پاریس ماندگاری بالایی دارد و عایق خوبی در برابر سرما و گرما در اتاق می کند. سقف کاذب تهیه شده توسط POP پس از نورپردازی مناسب و رنگ آمیزی بسیار جذاب و برجسته به نظر می رسد.

مزایای سقف کاذب POP

POP تزئینات داخلی صاف را به سقف ارائه می دهد.

POP هنگام تنظیم منقبض نمی شود، بنابراین پس از سخت شدن، ترک ایجاد نمی کند.

می توان آن را بدون زحمت به هر شکلی مطابق با طراحی قالب بندی کرد.

سبک و کاملا بادوام.

نیاز به نگهداری کمتری دارند.

در برابر آتش مقاومت کند.

عایق حرارتی عالی در شرایط مختلف آب و هوایی.

سقف POP طول عمر طولانی دارد.

سطح سقف را می توان برای انتقال نگاه جذاب تری رنگ آمیزی کرد.

 معایب سقف کاذب POP

در اتاق های مرطوب مانند توالت و حمام نمی توان از آن استفاده کرد.

اتلاف زیاد در حین استفاده

سایت پس از نصب باید به خوبی تمیز شود.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!