جاسیندا آردرن نخست وزیر پیشین نیوزیلند گفته که در ابتدا تمایلی به نوشتن درباره دوران نخست‌وزیری خود نداشت، اما متقاعد شد کتابی درباره سبک رهبری خود منتشر کند.

او روز جمعه در پستی نوشت که قراردادهای انتشاراتی با پنگوئن در استرالیا و نیوزلند، مک میلان در بریتانیا و کرون در ایالات متحده امضا کرده است.

به گفته آردرن، کتاب او شدیدا متمرکز بر روی چالش‌ها یا سیاست‌های دوران نخست وزیری‌اش نخواهد بود. بلکه شبیه سخنرانی تحسین‌آمیزش خواهد بود و درباره سبک رهبری‌اش در دوران تصدی نخست‌وزیری می‌نویسد.

او در ماه آوریل گذشته در یک سخنرانی تحسین‌آمیز در پارلمان نیوزلند درباره استرس شغلی و پیامدهای ناشی از آن سخن گفت.

نخست وزیر پیشین نیوزلند گفته قصد نداشته کتابی بنویسد که سیاست‌های داخلی پنج سال گذشته در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. او می‌گوید بعدها کسی مرا متقاعد کرد که اجباری به انجام این کار ندارم.

آردرن پس از پنج سال رهبری حزب کارگر و دولت در ماه ژانویه گذشته از سمت نخست وزیری اعلام استعفا کرد.

او در این پست نوشته امیدوار است کتابش به زنان جوانی که به دنبال رسیدن به موقعیت‌های رهبری هستند کمک کند.

به گفته او، هیچ تاریخی برای زمان انتشار این کتاب مشخص نشده است.

جاسیندا آردرن از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ به عنوان رهبر حزب کارگر در نیوزیلند خدمت کرده‌ است. او از سال ۲۰۱۷ عضو حزب کارگر، نماینده پارلمان (MP) برای مونت بود. در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳، آردرن اعلام کرد که تا ۲۵ ژانویه از سمت رهبری حزب کارگر و سمت نخست‌وزیری استعفا می‌دهد و در انتظار انتخابات رهبری است.

آردرن، روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ در یک نشست خبری به طرز غیرمنتظره‌ای اعلام کرد که در روز ۷ فوریه از منصب نخست‌وزیری کناره‌گیری می‌کند. او در این نشست با اشاره به اتخاذ تصمیمات سخت در دوران زمامداری خود، دلیل این تصمیم را نداشتن توان لازم در خود برای برقراری عدالت عنوان کرد.

۵۷۲۴۵

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!