معرفی بهترین کسب و کارهای آنلاین و فیزیکی در تکناک

با رونق‌گرفتن تکنولوژی‌های جدید مباحث کاری مربوط به این حوزه نیز رونق گرفت. کم نیستند کسب‌وکارهایی که با فناوری‌های نوین به‌صورت مستقیم و یا باواسطه در ارتباط بوده و گاهی حیات خود را نیز بدان‌ها مدیون هستند. باتوجه‌به اهمیت این نوع کسب‌وکارها و وابستگی دنیای آینده ما به آنها سایت تک ناک تصمیم به انتشار مقالات و محتواهایی در حوزه‌های کاری متفاوت و وابسته به فناوری اطلاعات گرفته تادانش عموم را در مورد کیفیت و چگونگی فعالیت این کارها افزایش دهد. در ادامه با این حوزه‌های کاری موردبحث در این سایت بیشتر آشنا می‌شویم.

اولین کسب‌وکار: استارتاپ‌ها

اگرچه می‌توان هر نوع کسب‌وکار جدیدی را استارتاپ نامید. ولی با همه‌گیرشدن فناوری اطلاعات و پایه‌ریزی بیشتر استارتاپ‌های امروزی بر این مبنا و از طرفی پتانسیل رشد بالای این نوع کسب‌وکارها، فعالیت‌های نوینی که بر اساس فناوری اطلاعات شکل گیرد را در تعریف کنونی استارتاپ می‌نامند. آشنایی با این نوع فعالیت در قالب مقالات متعدد، برای نسل امروزی که جویای سهم بیشتری از بازار بالقوه و مدل کسب‌وکاری قابل‌تکرار و مقیاس‌پذیر هستند، بسیار مهم است. در غیر این صورت نمی‌توانند آن پیشرفتی را که انتظار آن را دارند، به دست آورند.

دومین کسب‌وکار: بانکداری الکترونیک

دومین کسب‌وکاری که متأثر از فناوری اطلاعات شده، بانکداری و خدمات الکترونیکی وابسته بدان است. در این شیوه از زیرساخت‌های ارتباطی و انواع دستگاه‌های الکترونیکی در جهت برقراری تعاملی سازنده‌تر میان بانک و مشتری کمک می‌گیرند. بدین ترتیب می‌توان مجموعه وسیعی از خدمات بانکی و حتی غیربانکی را فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی در کسری از ثانیه به طیف وسیعی از مشتریان عرضه نمود. در سایه این تمهید حتی مبادلات بین ارزی را در بستری امن انجام داد.

سومین کسب‌وکار: بورس

بورس بازار دیجیتالی است که فناوری توانسته به آن وسعت غیرقابل‌تصوری ببخشد. بدین ترتیب در این بازار سرمایه‌گذاری، فرصتی عالی برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و کلان جهت راه‌اندازی کسب‌وکارهای عظیم و حرکت روبه‌جلوی صنایع فراهم می‌شود. در سایه آن سهام‌داران نیز به نسبت ارزش سهام خود از بازدهی به‌دست‌آمده سود می‌برد. بدین ترتیب از مزایای راه‌اندازی چنین بازاری می‌توان به قابلیت سرمایه‌گذاری با سرمایه کم، نقدشوندگی سریع (فروش سریع)، وجود گزینه‌های متنوع سرمایه‌گذاری، تأمین مالی کسب‌وکارهای مولد و در نهایت رشد اقتصادی کشورها اشاره نمود. با این توضیحات می‌توان گفت دولت‌ها بدون راه‌اندازی و افزایش اطلاعات عموم در مورد چنین بازاری، بخش وسیعی از سرمایه‌های خود را از دست می‌دهند.

چهارمین کسب‌وکار: بیمه

بیمه نیز به‌منظور بهبود سطح خدمات نیاز به حوزه فناوری اطلاعات باهدف افزایش رضایت‌مندی مشتریان خود دارد. با ورود تکنولوژی به دنیای شخصی و خصوصی افراد، انتظارات آنها ماهیتی متفاوت گرفته که شرکت‌های بیمه‌ای را ناچار می‌سازد، برای تطبیق با این نیازها خود را به انواع فناوری‌های روز آراسته سازند. با ورود فناوری به عرصه بیمه می‌توان ابر شاهراهی را تدارک دید که بدون حضور فیزیکی افراد و از راه دور بتوان بخش عمده‌ای از نیازهای آنها را برطرف نمود. باتوجه‌به این موضوع سایت تک ناک کوشیده مقالاتی را در مورد این مبحث ارائه دهد تا بیشتر به تأثیر فناوری اطلاعات بر بیمه و خدمات آن پی ببرید.

پنجمین کسب‌وکار: دولت الکترونیک

فاصله‌گرفتن از شکل فیزیکی اداره دولت و هجرت به سمت استفاده از فناوری‌های روز به‌منظور نظارت، ساماندهی و اجرای احکام یک تحول عظیم و بنیادی در کشورهای پیشرفته است. باتوجه‌به وسعت دولت الکترونیک و امکان ارجاع آن به کارکنان و بدنه دولت، تراکنش‌های مالی تجار و شهروندان با بسترهای درآمدی مختلف می‌توان، این حوزه را بسیار گسترده دانست. بدین ترتیب نمی‌توان دولت الکترونیک را به یک نهاد خاص مربوط دانست؛ بلکه تمام حوزه‌ها و عملکردهای آنها به این مفهوم وابسته‌اند. با این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت ساختار، ماهیت و عملیات دولت‌ها متأثر از اصطلاح دولت الکترونیک می‌تواند، دچار تحول‌های اساسی گردد. ازاین‌رو ارائه مقالاتی در مورد آن حتماً برای تعداد کثیری از افراد جالب‌توجه است.

ششمین کسب‌وکار: رمزارز

رمزارزها یا ارز دیجیتال در واقع هیچ سکه و اسکناسی نیستند؛ بلکه به‌صورت دیجیتالی بر روی کامپیوترها وجود داشته و در مبادلات همتا به همتا بین اشخاص جابه‌جا می‌شوند. این عناصر در میان ‌شبکه‌ای از هزاران کامپیوتر توزیع شده و فاقد سرور مرکزی بوده و به کمک رمزنگاری در برابر هک ایمن می‌مانند. وجود سرمایه‌های کلان در این زمینه بسیاری را در طمع ثروتی یک‌شبه به سمت این بازارها ترغیب نموده است. حال‌آنکه باید دانست رمزارز نیز یک نوع بازار است که بدون مطالعه و تحقیق در مورد آن قبل از ورد، جز هدررفت سرمایه سود دیگری برایتان ندارد. در این راستا مقالات درج شده در سایت تک ناک بهترین کمک‌کننده هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!