به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، تازه‌ترین نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که تاکنون 43 هزار و 441 نفر از کارجویان و متقاضیان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 37هزار و 228 جوینده کار قرارداد بسته و جذب بنگاه شده‌اند. 7018 کارفرما نیز در این طرح ثبت نام و اقدام به جذب نیروی کار کرده‌اند.

متقاضیان و داوطلبان برای بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از 37سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف 45سال تعیین شده است.

کارجویان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه وزارت کار به نشانی https://pyd.mcls.‌gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده است.

وی گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای برای آموزش‌های مهارتی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و اجرای فرآیند استخدام نیروهای جدید، تفاهمنامه همکاری با بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی از جمله گروه خودروسازی سایپا، آشام دیزل و شایان دیزل امضاء کرده و تفاهم نامه همکاری با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم به زودی منعقد می‌شود.

عظیمی با اشاره به اهمیت این رویکرد در گسترش چتر مهارتی در ایران و فراتر از مرزها، افزود: علاوه بر این، با داشتن سرمایه انسانی توانمند و متخصص و زیرساخت های جامع استاندارد، برای اجرای راهبرد اصلی توسعه دیپلماسی مهارت، آمادگی کامل داریم.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مرکز ملی تربیت مربی کرج با ظرفیت پذیرش و اسکان شبانه روزی یک‌هزار نفر و داشتن کارگاه‌های مدرن در رشته‌های مختلف از جمله خودرو، فناوری های نو، انرژی‌های خورشیدی، برق، امور ساختمان و …، یکی از مراکز و ظرفیت‌های کم نظیر سازمان برای ارائه آموزش به هنرجویان سایر کشورهاست.

در این دیدار، مقرر شد با توجه به اعلام آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به زودی نخستین گروه از متقاضیان و هنرجویان کشورهای مختلف، آموزش‌ لازم در رشته خودرو را در مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران فرا خواهند گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقاوله‌نامه 155اشاره کرد و گفت: نکته‌ مهم در این مقاوله‌نامه، افزایش دامنه‌ شمولِ موضوع ایمنی و بهداشت کار است؛ به طوری که در گذشته صرفا حوادث و کارگاه‌های مشمول قانون کار موضوع این قوانین بود اما طبق قانون و آیین‌نامه همه‌ افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، از جمله کارمندان دستگاه اجرایی، نیز تحت شمولیت این قانون قرار می‌گیرند.

رعیتی فرد اظهار کرد: موضوع صیانت از نیروی انسانی یکی از دغدغه های مهم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. باید از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و راهکارهای عملیاتی در راستای کاهش حوادث ناشی از کار و صیانت از نیروی کار استفاده شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توجه و تکریم توأمان قشر کارگر و کارفرما در رشد بهره وری و ارتقای شور و نشاط اجتماعی تاثیرگذار است و همواره مورد توجه باید قرار گیرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!